اکسیدان مو

اکسیدان مو به عنوان فعال کننده رنگ مو عمل میکند. برای رنگ کردن مو، دکلره و رنگساژ نیاز به آن داریم. اما برای هر کدام باید از چه اکسیدانی استفاده کنیم؟ اکسیدان عضو جدانشدنی رنگ است و انتخاب نامناسب آن ممکن است باعث آسیب به موها شود.

درصد های اکسیدان مو

اکسیدان ها به ۴ شماره تقسیم میشوند. اما هرکدام از آن ها چه موقع کاربرد دارد؟! به طور کلی، هر چه درصد اکسیدان بیشتر باشد، روشن کنندگی آن نیز بیشتر است.

اکسیدان ۳% (شماره ۰٫۵)

اکسیدان ۳% یا ولوم ۱۰ ضعیف ترین اکسیدان است و برای هایلایت و رنگ های تیره مثل مشکی یا قهوه ای تیره کاربرد دارد. این اکسیدان مو، باعث ثیات بیشتر رنگ های تیره و ماندگاری بعد از شست و شو می شود.

اکسیدان ۶% (شماره یک)

اکسیدان ۶% یا ولوم ۲۰، برای دکلره های ضعیف کاربرد دارد. همچنین در دکلره ی فویلی از این اکسیدان برای کاهش خطر آسیب دیدگی مو استفاده ممی شود.  این اکسیدان برای رنگ ریشه مو و ابرو نیز مناسب است. و باعث از بین بردن قرمزی ریشه مو می شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره انتخاب رنگ موی مناسب

اکسیدان ۹% (شماره دو)

به این اکسیدان، ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره دو نیز می گویند. این اکسیدان برای روشن کردن مو به کار میرود و در دکلره از آن استفاده می شود. اکسیدان دو همچنین مناسب رنگ های بلوند می باشد.

اکسیدان ۱۲% (شماره سه)

اکسیدان ولوم ۴۰ یا اکسیدان شماره سه، قوی ترین نوع اکسیدان است و توسط آرایشگران و افراد حرفه ای برای دکلره مو تا رسیدن به پایه ۱۰ استفاده می شود. این نوع اکسیدان دارای آب اکسیژنه بیشتری می باشد و با توجه به قوی بودن، میتواند بیشترین آسیب را برای مو ها داشته باشد. به همین جهت به کسانی که میخواهند در منزل موهایشان را رنگ کنند، توصیه نمیشود.  اکسیدان ۱۲% قدرت روشن کنندگی بالایی دارد و برای انواع رنگ های بلوند خیلی روشن، یخی و نقره ای به کار میرود.

درصد اکسیدان های مو

 

اما علاوه بر چیزهایی که گفته شد، موارد دیگری هم باید درباره ی اکسیدان ها بدانیم.

میزان مصرف اکسیدان مو

اکسیدان مو باید به اندازه مناسب مصرف شود. میزان مصرفی اکسیدان بر روی رنگ مویی که میخرید نوشته شده است. برای ترکیب آن با رنگ مو به طور کلی،  نسبت ۱ به ۱٫۵می باشد. یعنی در هر صد میلی لیتر رنگ، به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان نیاز است. البته این نسبت با توجه به رنگ موی مورد نظر قابل تغییر است. اکسیدان کمتر باعث تیرگی رنگ و بیشتر شدن آن باعث روشن تر شدن رنگ خواهد شد. برای دکلره نیز، نسبت ۱ به ۱٫۲ می باشد؛ یعنی میزان مصرف اکسیدان به  ازای هر یک پیمانه دکلره ۱۲۰ میلی لیتر می باشد.

برای خرید اینترنتی اکسیدان با قیمت مناسب، اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول:

درصد های اکسیدان مو و تفاوت آن ها

اکسیدان ها به 4 شماره تقسیم میشوند. اما هرکدام از آن ها چه موقع کاربرد دارد؟! به طور کلی، هر چه درصد اکسیدان بیشتر باشد، روشن کنندگی آن نیز بیشتر است.

اکسیدان 3% برای چه کاری مناسب میباشد؟

اکسیدان 3% یا ولوم 10 ضعیف ترین اکسیدان است و برای هایلایت و رنگ های تیره مثل مشکی یا قهوه ای تیره کاربرد دارد. این اکسیدان مو، باعث ثیات بیشتر رنگ های تیره و ماندگاری بعد از شست و شو می شود.

میزان مصرف اکسیدان مو

اکسیدان مو باید به اندازه مناسب مصرف شود. میزان مصرفی اکسیدان بر روی رنگ مویی که میخرید نوشته شده است. برای ترکیب آن با رنگ مو به طور کلی،  نسبت 1 به 1.5می باشد. یعنی در هر صد میلی لیتر رنگ، به 150 میلی لیتر اکسیدان نیاز است. البته این نسبت با توجه به رنگ موی مورد نظر قابل تغییر است. اکسیدان کمتر باعث تیرگی رنگ و بیشتر شدن آن باعث روشن تر شدن رنگ خواهد شد. برای دکلره نیز، نسبت 1 به 1.2 می باشد؛ یعنی میزان مصرف اکسیدان به  ازای هر یک پیمانه دکلره 120 میلی لیتر می باشد.

 

تماس با ایراندخت™

مشاوره کاملاً رایگان است!


تماس در واتس اپ

پانوشت: اکسیدان مو, پخش عمده اکسیدان, درصد های اکسیدان مو ,فروش عمده اکسیدان مو

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *