مراقبت از موی رنگ شده

رنگ مو تاثیر به سزایی در زیبایی چهره شما دارد.مراقبت از موهای رنگ شده یکی از مهمترین کارهایی است که باید بعد از رنگ کردن مو ها انجام داد. چرا که با رنگ کردن مو ها، دغدغه هایی نیز برایمان به وجود خواهد آمد. اینکه موهای سالم با درخشندگی بالایی داشته باشیم. و همچنین اینکه رنگ مو تثبیت زیادی داشته باشد و مدت زمان بیشتری روی مو ها باقی بماند.

به خاطر وجود مواد شیمیایی در رنگ ها، پس از رنگ، موهای رنگ و یا دکلره شده خشک و شکننده شده و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. اینکه از رنگ موی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید یک شرط اساسی است اما با این حال، باز هم به دیگر نکاتی برای مراقبت از موها نیاز دارید. عدم توجه به این موضوع، باعث کمرنگ و یا بدرنگ شدن رنگ مو شده و همچنین خشکی مو ها ممکن است باعث ریزش و یا موخوره شود. در ادامه به نکاتی برای مراقبت از مو و زیبایی دوچندان آن می پردازیم.

تا ۳ روز بعد از رنگ مو از شامپو استفاده نکنید

بعد از رنگ کردن موها، تا سه روز از شامپو استفاده نکنید.این کار باعث تثبیت بیشتر رنگ روی موها خواهد شد. هنگام رنگ کردن مو، کوتیکول های مو باز می شوند و رنگ داخل آن نفوذ میکند. اگر بعد از رنگ کردن، با شامپو مو را بشویید، رنگ روی آن نیز شسته شده و از بین خواهد رفت.

استفاده از نرم کننده

رنگ مو باعث خشکی مو خواهد شد. برای جلوگیری از آن، به طور مداوم از نرم کننده های قوی مخصوص مو های رنگ شده استفاده کنید. همچنین بعد از شستن مو ها، با استفاده از ماسک های تقویت کننده و آبرسان، شادابی مو را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ موی مرغوب را تشخیص دهیم؟

شستن مو با آب سرد و ولرم

از شستن مو ها با آب داغ خودداری کنید. آب داغ باعث از بین رفتن کوتیکول های ساقه مو شده، شامپو رنگ مو را شسته و منجر به خشکی و کدر شدن مو ها می شود. پس برای تثبیت بیشتر رنگ روی موهایتان از آب ولرم برای شست و شو استفاده کنید.

کاهش استفاده از وسایل حرارتی

اگر موهای خود را رنگ کرده اید، تا جای ممکن از استفاده از وسایل حرارتی برای براشینگ و حالت دهی مو پرهیز کنید. همچنین در صورت استفاده، حتما قبل از آن از اسپری محافظت کننده و ماسک مو استفاده کنید.

مراقبت از مو رنگ شده

ماسک مو و محصولات آبرسان را فراموش نکنید

اگر میخواهید بعد از رنگ، موهای سالمی داشته باشید، از ماسک مو تقویت کننده و آبرسان برای تغذیه و از بین بردن ریزش مو استفاده کنید. علاوه بر این، برای تقویت مو استفاده از روغن نارگیل و زیتون که از آسان ترین کارهاست نیز مناسب است.

کوتاه کردن نوک مو ها

یکی از مشکلات اکثر افراد، موخوره است که که در نهایت باعث ریزش مو میشود. رنگ کردن مو باعث خشکی و از دلایل به وجود آمدن موخوره می باشد. برای جلوگیری از آن، هر چند ماه یکبار پایین موهایتان را کوتاه کنید تا موهای سالمی داشته باشید.

استفاده از روبالشتی ابریشم

پارچه های ابریشمی سطح نرم و لطیفی دارند. اگر موهای خشکی دارید، بهتر است از رو بالشتی های ابریشم هنگام خواب استفاده کنید. این رو بالشتی ها از وز وز شدن مو جلوگیری کرده و همچنین برای سلامت پوستتان نیز مناسب است. پارچه ابریشم یا ساتن، چربی و رطوبت طبیعی موجود در تار های مو را حفظ کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

داشتن رنگ مویی زیبا، مراقبت هایی را نیز در پی دارد. با به کار گیری نکات گفته شده، موهایی سالم، درخشان و زیباتری خواهید داشت.

سوالات متداول:

برای نرم شدن موی رنگ شده چه کنیم؟

تا 3روز بعد از رنگ مو از شامپو استفاده نکنید استفاده از نرم کننده شستن مو با آب سرد و ولرم کاهش استفاده از وسایل حرارتی ماسک مو و محصولات آبرسان را فراموش نکنید کوتاه کردن نوک مو ها استفاده از روبالشتی ابریشم

 

تماس با ایراندخت™

مشاوره کاملاً رایگان است!


تماس در واتس اپ

پانوشت:رنگ مو ,  مراقبت از مو . مراقبت  از مو های رنگ شده

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *