رنگ مو در خانه

رنگ کردن مو برای تغییر و تنوع چهره از کار های رایجی است که بسیاری از خانم ها برای زیباتر شدن انجام می دهند. امروزه با افزایش هزینه رنگ مو در آرایشگاه ها و با وجود همه گیری کرونا، بسیاری ترجیح میدهند این کار را در منزل انجام دهند. با آموزش رنگ کردن مو در خانه در خدمت شما هستیم تا به شما در انجام هرچه راحت تر رنگ کردن مو کمک کنیم.

مراحل رنگ کردن مو در خانه

اگر شما هم قصد رنگ کردن مو در خانه را دارید، با دانستن اطلاعاتی ساده و پیاده سازی چند تکنیک، به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید.

تست حساسیت

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که حتما رنگی که خریده اید را قبل از استفاده تست کنید تا آلرژی نداشته باشید. برای این کار بروشور داخل جعبه رنگ را مطالعه کنید. مقداری رنگ مو و اکسیدان مخلوط کرده و آن را کمی بالاتر از آرنج زده و پس از ۲۰دقیقه رنگ را بشویید. پس از گذشت ۴۸ ساعت و در صورت نداشتن علائم حساسیت مثل التهاب، قرمزی پوست و یا خارش، می توانید از رنگ مو استفاده کنید.

آزمایش نتیجه رنگ

اگر در زمینه ترکیب رنگ سررشته ای ندارید و یا اولین بار است که میخواهید از رنگ جدیدی استفاده کنید، بهتر است آن را تست کنید. قسمت کمی از موهایتان را جدا کرده و رنگ را روی آن بزنید؛ پس از گذشت مدت زمان کافی، آن را شسته و مو ها را خشک کنید. در صورت رضایت از رنگ موی به دست آمده، از آن برای کل مو هایتان استفاده کنید.

حتما بخوانید: انواع رنگ موی موجود در بازار

انتخاب اکسیدان

برای آن که رنگ موی مد نظرتان را داشته باشید، بهتر است پایه های اکسیدان را بشناسید تا اکسیدان مناسب را استفاده کنید.اکسیدان ها به ۴ شماره تقسیم میشوند. برای کسب اطلاعات کامل درباره ی درصد اکسیدان ها و کارایی هر کدام به صفحه انواع اکسیدان مو و تفاوت درصد های آن مراجعه کنید.

نسبت رنگ و اکسیدان

برای ترکیب رنگ مورد نظر با اکسیدان،معمولا میزان مصرفی آن روی جعبه ی رنگ مویی که میخرید نوشته شده است. به طور کلی، نسبت ترکیب اکسیدان با رنگ مو، ۱ به ۱٫۵ می باشد. یعنی در هر صد میلی لیتر رنگ، به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان نیاز است. البته این نسبت با توجه به رنگ موی مورد نظر قابل تغییر است. اکسیدان کمتر باعث تیرگی رنگ و بیشتر شدن آن باعث روشن تر شدن رنگ خواهد شد.

رنگ مو در خانه

نوک گیری مو

قبل از رنگ کردن مو، چک کنید پایین موهایتان سالم باشد و مو خوره نداشته باشید. در غیر این صورت، لازم است تا چند سانت از موهای خود را کوتاه کنید.

آسیب کمتر به مو

سعی کنید یک یا دو روز قبل از رنگ کردن موهایتان را نشسته باشید. چربی طبیعی مو باعث آسیب کمتر به مو می شود. همچنین بهتر است که از نرم کننده هم استفاده نکرده باشید. نرم کننده ها چربی طبیعی مو را از بین برده و ممکن است موهایتان خشک باشد. در نظر داشته باشید رنگ کردن مو بلافاصله بعد از حمام، باعث آسیب به پوست سر می شود.

چگونه رنگ موهای خود را بدون دکلره روشن کنید؟ 

تقسیم مو

ابتدا مو ها را شانه کرده و یکدست نمایید. برای رنگ کردن مو از پشت سر شروع کرده تا به  جلو برسید. چراکه موهای جلوی سر زودتر رنگ میگیرند. موهای خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید و با گیره هر قسمت را نگه دارید. سپس رنگ کردن را آغاز کنید.

چند نکته ساده

  • فراموش نکنید قبل از شروع رنگ آمیزی، پشت گوش ها و اطراف پیشانی را کاملا چرب کنید تا پس از اتمام کار، صورتتان رنگ نگیرد.
  • از دستکش برای رنگ نشدن دست های خود استفاده کنید.
  • رنگ مو را بیشتر از مدت مورد نیاز و نوشته شده روی جعبه رنگ، روی سر باقی نگذارید.
  • برای نفوذ کامل رنگ رو مو، تا ۴۸ ساعت بعد از رنگ آمیزی، برای شستن  مو از شامپو استفاده نکنید و به موهایتان فقط نرم کننده بزنید.

حتما بخوانید: برای مراقبت از موهای رنگ شده چه کنیم؟

 

سوالات متداول:

چگونه برای رنگ کردن مو، مو های خود را تقسیم کنیم؟

ابتدا مو ها را شانه کرده و یکدست نمایید. برای رنگ کردن مو از پشت سر شروع کرده تا به  جلو برسید. چراکه موهای جلوی سر زودتر رنگ میگیرند. موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید و با گیره هر قسمت را نگه دارید. سپس رنگ کردن را آغاز کنید.

نسبت رنگ و اکسیدان باید چگونه باشد ؟

برای ترکیب رنگ مورد نظر با اکسیدان،معمولا میزان مصرفی آن روی جعبه ی رنگ مویی که میخرید نوشته شده است. به طور کلی، نسبت ترکیب اکسیدان با رنگ مو، 1 به ۱٫۵ می باشد. یعنی در هر صد میلی لیتر رنگ، به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان نیاز است. البته این نسبت با توجه به رنگ موی مورد نظر قابل تغییر است. اکسیدان کمتر باعث تیرگی رنگ و بیشتر شدن آن باعث روشن تر شدن رنگ خواهد شد.

 

تماس با ایراندخت™

مشاوره کاملاً رایگان است!


تماس در واتس اپ

 

پانوشت:آموزش رنگ کردن مو ،, آموزش رنگ مو در خانه , رنگ و مش

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *