درمان موی سوخته
تمام روش هایی که امروزه، برای صاف ، فر و یا دکلره موها استفاده می شود، باعث آسیب رسیدن به مو می شود. با گذشت زمان و تخریب لایه خارجی مو، سوختی و خشکی مو بیشتر می شود و باید به دنبال راهی برای درمان موی سوخته با دکلره باشید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با درمان موی سوخته راهکار هایی را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

درمان موی سوخته

وز شدن موها یکی از آزار دهنده ترین اتفاق هایی است که برای خانم ها می افتد. دکلره کردن مو ها به مراقبت بسیار بیشتری از موهای معمولی احتیاج دارد. اتفاقی که برای موهای شما افتاده است تنها با تقویت و درمان و رسیدگی درمان می شود.

همخانطور که می دانید، بیشتر آسیب هایی که به مو وارد می شود، به دلیل استفاده بیش از اندازه از رنگ مو و قرار دادن مو در معرض حرارت سشوار و اتو مو است. ولی سوال این است که چگونه می توان مو های آسیب دیده را درمان کرد و موهایی زیبا و براق داشت؟  در ادامه به ۵ روش برای ترمیم سوختگی مو بر اثر دکلره اشاره می کنیم.

آیا پودر دکلره آلبورا موجب خشکی و آسیب به مو می شود؟

جلوگیری از آسیب بیشتر به مو

هنگامی که متوجه سوختگی و آسیب موهای خود شدید، از آسیب بیشتر جلوگیری کنید، بهترین و ساده ترین کار این است که از اتو و سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید . در مواقع لزوم حتما از مواد مراقبتی در برابر حرارت و سرم های دو فاز استفاده کنید و حدالامکان سشوار را در فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی از موهای خود نگه دارید.

استفاده از نرم کننده مو

نرم کننده ها و شامپو های ملایم دقیقا همان چیزی هستند که شما نیاز دارید. برای بازگردان  موهایتان به حالت قبلی، از شامپو های بدون سولفات و نرم کننده استفاده کنید.  نرم کننده ها موهای آسیب دیده را از درون بازسازی و ترمیم می کنند و باعث تقویت تار های مو می شوند. برای ترمیم موهایتان می توانید از محصولاتی که سرشار از اسید آمینه و روغن های طبیعی هستند استفاده کنید.

شستن موها بیش از حد

موهایتان را بیش از حد نشویید. با این کار روغن های طبیعی پوست سر را از بین می برید و موجب خشکی و از بین رفتن درخشش موهایتان می شود. نکته بعدی که در هنگام شستن موها باید به آن توجه کرد، عدم مالیدن شامپو به ساقه موهاست. برای شستن مو کافیست مقدار کمی از شامپو را به پوست سر بزنید و آرام ماساژ دهید. استفاده از شامپوی زیاد منجر به خشکی مو می شود.

از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید

از استفاده از حوله برای خشک کردن موهایتان خوداری کنید. ابتدا آب موهایتان را با حوله بگیرید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند. ولی بهتر است به جای حوله، از پارچه های نخی برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید.

روغن تراپی

روغن تراپی یکی از بهترین روش ها برای تقویت و ترمیم موهاست. استفاده از روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون، روغن بادام شیرین بسیار برای مو مفید هستند و می توانند یک مرطوب کننده طبیعی برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته مو باشد. این روش ها می تواند در درمان سوختگی مو در اثر دکلره موثر باشد.

سوالات متداول:

چگونه می توان به درمان موی سوخته پرداخت ؟

جلوگیری از آسیب بیشتر به مو، استفاده از نرم کننده مو، شستن موها بیش از حد، از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید.

 

تماس با ایراندخت™

مشاوره کاملاً رایگان است!


تماس در واتس اپ

پانوشت: جلوگیری از آسیب بیشتر به مو، درمان موی سوخته، روغن تراپی ، درمان سوختگی مو در اثر دکلره

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *